اتوماسیون صنعتی
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

محافظت از جوشکارها با کلاه ایمنی پیشرفته
تاریخ انتشار: دوشنبه 12-07-2021
کلاه ایمنی تیره کننده اتوماتیک سوئیس از Optrel AG راه حل ایده آل برای رفع مشکلات جوشکاری است.


کلاه ایمنی جوشکاری اتوماتیک
سلامتی و ایمنی مهمترین جنبه های هر پروژه جوشکاری است که چشمان حساس یک جوشکار را در معرض مناطق کاری با خطر بالا قرار می دهد که به طور بالقوه خطرناک هستند. طبق بررسی ها ، جوشکاری ، که فرآیند اتصال دو قطعه فلز در حالت نیمه گداخته است پی ال سی ، 10-12 of از کل عملیات تولید را تشکیل می دهد و بیش از 2 میلیون جوشکار وجود دارد که در شرایط کاری بسیار بی ثبات کار می کنند. این فرآیند پایه و اساس صنایع تولیدی است اما محافظت شخصی ناکافی منجر به صدمات ناگوار محل کار می شود. گزارش ها حاکی از آن است که حدود 1400 جوشکار در هر شیفت آسیب های محل کار را تحمل می کنند. قوس جوشکاری سهم زیادی از اشعه های مضر UV و IR را ساطع می کند ، که علت اصلی آب مروارید در بین جوشکاران است.

در چنین سناریویی که نیاز به کلاه ایمنی جوشکاری برای ایمنی شخصی یک ضرورت است ، اختراع فیلتر تیره کننده اتوماتیک (ADF) توسط Optrel AG مستقر در واتویل ، سوئیس بدون شک تغییر پارادایمی ایجاد کرده و دیدگاه سهامداران را به سمت جوشکاری کاملا تغییر داده است. کلاه کاسکت. در طی سالها ، جوشکاری به زیر فرآیندهای مختلف تبدیل شده است (MMAW / GMAW / GTAW / SAW) اما فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی هنوز به عنوان روش پذیرفته شده و دنبال شده در ساخت باقی مانده است. همچنین لازم به ذکر است که دما بیش از 5000 درجه سانتیگراد است و باعث آزاد شدن گرما و نور با شدت زیاد می شود که خطرات ایمنی قابل توجهی را برای جوشکارها ایجاد می کند. Optrel AG با درک شدت چالش ، کار بر روی این فناوری را از سال 1982 تا 83 آغاز کرد و در سال 1986 این ایده را ارائه داد تا به جوشکاران کمک کند نه تنها در محافظت از چشم ، بلکه همچنین در بهبود بهره وری جوشکاری به دلیل کاهش شدید خستگی چشم .

فیلترهای سطح سایه ثابت که معمولاً در جوشکاری کلاه ایمنی محافظ دستی و جوشکاری غیرفعال (سابق DIN 11/12/13) با شماره ثابت DIN Shade استفاده می شوند ، محدودیت های زیادی دارند. برای محافظت از جوشکارها در برابر اشعه ماورا بنفش و اشعه ماورا بنفش جوشکاری سخت ، از یک فیلتر نور با کدورت خاص (DIN Shades) استفاده می شود. از آنجا که شدت تابش قوس جوشکاری مدام تغییر می کند ، فیلتر ثابت DIN برای پی ال سی انتخاب درستی نیست. همچنین باعث گشاد شدن و انقباض مكرر مردمك چشم می شود.

از طرف دیگر ، کلاه ایمنی تیره کننده اتوماتیک در مقایسه با نمونه های خود از نظر سلامتی ، سلامتی و بهره وری از مزایای بی شماری برخوردار است. ADF بر روی یک کلاه کلاه ایمنی نصب شده است ، بنابراین یک کلاه ایمنی جوشکاری خودکار ایجاد می شود ، جوشکار را قادر می سازد نقاط شروع و توقف ، جوش ، هندسه ، شیار جوش و غیره را ببیند ، و همچنین احتمال نقص جوش را تا 70 کاهش می دهد ٪ محصول تولید شده توسط Optrel AG شامل دو سطح سایه - سایه روشن (در صورت عدم جوشکاری) و سایه تیره (در هنگام جوشکاری) است. تغییر سایه روشن به تاریک به کنترل های الکترونیکی ADF بستگی دارد. برای تأمین حداکثر ایمنی ، ADF ها طبق استاندارد بین المللی EN 379 (وابستگی کلاس نوری / نور پراکنده / همگن / ​​زاویه) تولید و آزمایش می شوند. این کلاه ایمنی ها همچنین دارای تنظیمات پی ال سی حساسیت کم آمپر به آمپ بالا برای استفاده همه کاره هستند و برای اطمینان از ایمنی کاملا گرد ، مقاومت مکانیکی پوسته کلاه ایمنی و شیشه جلویی مطابق با EN 175 و EN 166 ، طبق کلیه پروتکل های ایمنی آزمایش می شود.

آخرین ویژگی های Optrel شامل تنظیم خودکار سطح سایه در هنگام جوشکاری (Autopilot / ShadeTronic) ؛ انتقال نور پیشرفته (فناوری لنز کریستال) ؛ بسته باتری قابل شارژ و غیره. این کلاه ایمنی باعث افزایش تولید جوشکار می شود زیرا زمان توقف و شروع غیر ضروری و نیاز جوشکارها به تنظیم مجدد کلاه ایمنی و تنظیم موقعیت را از بین می برد. در طول جوشکاری یا هنگام تنظیم کار نیازی به تلنگر پوسته کلاه ایمنی نیست. با این کار تقریباً 12-15 دقیقه از زمان تولید در هر شیفت صرفه جویی می شود. این بیشتر منجر به کاهش خستگی چشم و وقفه های شغلی کمتر توسط جوشکار شده است. زمان بازپرداخت در چنین کلاه ایمنی هایی تقریباً 4-6 ماه است. این بدان معناست که کلاه ایمنی برای بقیه عمر خود برای مالک درآمد کسب می کند.

ویژگی های بصری یک کلاه ایمنی ممکن است جلب توجه کند ، اما ویژگی های محافظتی که با فناوری ترکیب شده است ، ملاحظات راحتی مواردی است که جوشکارها هنگام انتخاب تجهیزات مناسب برای نیازهای خود باید در نظر بگیرند. همگام با پیشرفت های فناوری ، کلاه ایمنی تیره کننده اتوماتیک پی ال سی نیز به یک محصول با فناوری بالا تبدیل شده است. انتخاب صحیح کلاه ایمنی جوشکاری خودکار برای کاربردهای مناسب کلید استفاده از حداکثر مزایا است. توصیه می شود قبل از انتخاب درست ، برنامه را با تامین کننده کلاه ایمنی در میان بگذارید.





:: برچسب‌ها: قیمت پی ال سی دلتا 14ss2 ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: